Az Olasz gasztronómiai szaknyelvi kurzus Dávid Ilona sokéves munkája és didaktikai tapasztalatának eredménye. A szerző olasz szaknyelvekre (gazdasági, turizmus, gasztronómiai) specializálódott olasz szakos tanár.
A kurzus főleg vendéglátásban dolgozóknak szól: szakácsoknak, felszolgálóknak, vagy mindazoknak a turizmus-vendéglátáshoz kapcsolódó szakmában dolgozóknak, szakembereknek, akik így vagy úgy számíthatnak olasz turistaforgalomra, vagy az olasz konyhaművészetről szóló ismereteiket hasznosíthatják a gyakorlatban, esetleg a birtoklásuk előnyt jelenthet szakmailag, vagy simán gazdagítani óhajtják kulináris műveltségüket. Hiszen, ha valakitől lehet tanulni a vendégfogadásról és a jó minőségű, színes étkezésről, azok biztosan az olaszok!
Egyébként is, az olasz konyhaművészetet csak az olasz nyelven keresztül lehet igazán megismerni!
A kurzus alapelve az, hogy a teljesen a nulláról indulva tanulónak is elegendő támaszt adjon ahhoz, hogy a tanuló ténylegesen meg is tudja tanulni az olasz nyelvet. Tehát semmi túlzás nincs abban, ha azt mondjuk, hogy ez a kurzus egy gasztronómiai szakszókinccsel gazdagított olasz kezdő nyelvtanfolyam!
A kurzus 15 egységből áll (Lezione 1-15), - minden egység 3 leckét tartalmaz (videóban) és egy többformátumú szószedetet, ami az adott egység témaköréhez kapcsolódik: zöldség, gyümölcs, húsok, első fogások, főfogások, halak, desszertek, konyhai eljárások) -, és egy mintegy 3400 kérdésből álló feladatsor sorozatból, mind képekkel, videókkal illusztrálva.
A kurzus teljesen online, ami azt jelenti, hogy:
- a kurzus minden anyaga digitális, és egy Internetes felületen tárolódik; amennyiben érdekelt vegye fel velünk a kapcsolatot: ilona.david@olasz-konyha-blog.hu
- a gyakorlási (gyakoroltatási) modul, vagyis az elsajátított ismeretek begyakorlása (begyakoroltatása), az ún. LIVE PRACTICE módszer alapján virtuális osztályteremben zajlik. Mit jelent a LIVE PRACTICE módszer? Lényegében azt, hogy a tanári órán (a virtuális osztálytermi foglalkozáson) a tanár csakis gyakoroltatja a kurzus anyaga alapján elsajátított ismereteket.
Nézzünk egy példát: a tanár nem fogja az órán elmagyarázni az igeragozást, mivel ezt a magyarázatot a tanulók számtalanszor is, ha szükséges, meghallgatták az adott, éppen aktuális videóból, hanem, olyan helyzetek szimulációját teremti az órán, hogy a tanulók „rákényszerüljenek” használni a ragozott igealakokat. Persze az éppen témakörhöz tartozó szókinccsel.
A kurzus akármikor elkezdhető, a virtuális osztálytermi gyakorlások rugalmasan vannak megszervezve, egyeztetés szerint.