A MINŐSÉGI, OLASZ BOROK FIATALOSODNAK – Minőségi borok, olasz borok és digitális trendek
A 2019–2022-es digitális marketing- és értékesítési adatokat figyelve tisztán látható, hogy új trendek alakulnak ki. Az adatok azt mutatják, hogy a Covid-években a minőségi, olasz borok felkeltették a fiatalabb közönség figyelmét.
Úgy tűnik, a pandémia miatt otthon töltött idő alatt a fiatalok megkedvelték a minőségi borokat. A Facebook és Google Analytics adatai is egyértelműen mutatják ezt a növekvő érdeklődést. 2019-2020-ban a minőségi, olasz borok olasz borvásárlóinak nagy része 45 éves vagy annál idősebb volt. Az összes fogyasztói érdeklődés 40-50%-át a 45-54 éves korosztály tette ki, ezt követik a 35-44 évesek. Gyorsan eltelt három év és a fogyasztói magatartás teljesen más lett. A 25–34 éves korosztály jelenleg a legnagyobb szegmens, a teljes ügyfélbázis 40–60%-ára emelkedik. Míg a 45–54 éves korosztály létszáma változatlan maradt, de arányuk csökken, ahogy egyre több fiatal vásárol minőségi, olasz bort. Ezért már nem igaz, hogy a Barolo és az Amarone csak az idősebb vásárlókat vonzza – éppen ellenkezőleg! Alig néhány év alatt a fiatal fogyasztók kerültek a középpontba. Az iparág pedig – ide értve a borászokat, a kiskereskedőket és a marketingeseket is – megfontolhatja, hogy az értékesítési- és marketingstratégiái megfelelnek-e ennek a közönségnek.
A BOR A MOBILBA KÖLTÖZÖTT
Az elmúlt években a mobilos vásárlás újra meghatározta a divat- és más iparágakat. A minőségi, olasz borokkal sem lesz másként. Elmúltak azok az idők, amikor beugrottunk egy helyi palackboltba, hogy megnézzük a borválasztékot. Napjaink vásárlói úgy döntenek, hogy okostelefonjukon keresztül fedezik fel a finom borokat.
A 2019-ről szóló digitális kampányok elemzésében a Google Analytics Usage Statistics világosan mutatta, hogy a fogyasztók körülbelül 58%-a laptopról és mindössze 35%-a okostelefonról kereste fel a webáruházakat. A mobiltelefon tehát már akkoriban a fogyasztók megszólításának egyik fő platformja volt, de még mindig nem a legfőbb – különösen a borágazaton belül. Az azóta eltelt 3 évben a „a bor mozgósítása” zajlik: lassan és egyenletesen fordul az arány: ma az okostelefonok jelentik az első számú lehetőséget a minőségi, olasz borok online vásárlására. A vásárlók 60%-a ma már mobilról vásárol, így a számítógépek a második helyre kerültek. És hogy mit jelent mindez a bormarketingesek számára? Az okostelefonos ügyfelek mindig mozgásban vannak és általában rövid idejű a figyelmük. Míg a laptop vásárlók átlagosan több mint 2 perc 22 másodpercet töltenek az e-shop-okban, addig az okostelefont használók csak 1 perc 24 másodpercet maradnak ott. Ez azt jelenti, hogy 40%-kal kevesebb időnk van az eladásra.
ÚJ VILÁG - ÚJ KÉPESSÉGEK
Évtizedek, ha nem évszázadok óta a borkereskedelem néhány kulcsfontosságú szakképzettségre támaszkodott. Ez magában foglalta a borvásárlókat, a logisztikai és raktári személyzetet, valamint a bolti eladókat. De 2022-ben (és vélhetően azt követően is) egy borkereskedő sikerét és jövedelmezőségét az fogja meghatározni, hogy mennyire tudja piacra dobni és eladni a borokat a digitális világban.
Ez az új borászati vállalkozás új, digitális készségeket igényel:
• Tartalomkészítés: a Google legjobb pozícióinak eléréséhez az e-shopoknak sok egyedi és hasznos tartalmat kell létrehozniuk.
• Digitális marketing: a SEO, a keresési és a vizuális hirdetések keveréke.
• Közösségi média, blog és influencer menedzsment: napjaink digitális reklámozása sokkal több, mint csak színes bannerek és keresési elhelyezések. Szükség van olyan munkatársakra is, akik képesek felvenni a kapcsolatot a bloggerekkel és az influencerekkel olyan közösségi tartalomplatformokon, mint a Facebook, Instagram, YouTube és még a TikTok is.
· Termékmenedzsment és szoftverfejlesztés: olyan csapatokra van szükség, akik biztosítják az e-shop gyors működését és azt, hogy az érkező vásárlók könnyen vásárolhassanak.
ÚJ FOGYASZTÓK, ÚJ SZABÁLYOK
Ezek az irányzatok mind a fiatalabb generációk felé mutatnak. Ezek az ügyfelek röpke figyelmet szánnak egy-egy website-nak vagy terméknek, nekik nincsenek régi elköteleződéseik, viszont annál inkább adnak a többi vásárló véleményére, akik a közösségi platformok legbefolyásosabb szereplői lettek.
A digitális készségek – mint például a tartalomkészítés, a grafikai tervezés és a szoftverfejlesztés – kritikus fontosságúak ezen értékes fogyasztók megragadásában. Az, hogy a vállalkozás mennyire tudja ezeket megvalósítani, meghatározza jövőbeli sikerét.
VINI ITALIANI DI PREGIO ED I GIOVANI – Vini di pregio, vini italiani e tendenze digitali
Guardando i dati di marketing digitale e delle vendite online nel periodo 2019-2022, possiamo già vedere emergendo nuove tendenze. I dati mostrano che negli anni del Covid i vini italiani di qualità hanno attirato l'attenzione di un pubblico più giovane.
Sembra che lavorando da casa i giovani abbiano preso gusto a provare dei vini di qualità. I dati di Facebook e Google Analytics mostrano chiaramente questo crescente interesse. Nel 2019-2020, la maggior parte degli acquirenti di vino italiano di qualità aveva 45 anni o più. La fascia di età 45-54 anni rappresentava il 40-50% dell’interesse dei consumatori, seguita dalla fascia di età 35-44 anni. In meno di tre anni il comportamento dei consumatori è diventato completamente diverso. La fascia di età 25-34 anni è attualmente il segmento più ampio, salendo al 40-60% della base del totale dei clienti. Mentre il numero di clienti della fascia di età 45-54 anni è rimasto invariato, la sua quota è in diminuzione poiché sempre più giovani acquistano vino italiano di qualità. Pertanto, non è più vero che Barolo e Amarone si rivolgono solo ai clienti più anziani, al contrario. In pochi anni, i giovani consumatori sono diventati il fulcro. Il settore - produttori di vino, rivenditori e marketer – devono riflettere se le proprie strategie di vendita e marketing sono appropriate per questo pubblico.
IL VINO SI È SPOSTATO SUL CELLULARE.
Negli ultimi anni lo shopping mobile ha ridefinito la moda e altri settori. Non sarà diverso neanche con i vini di qualità. Finito il tempo della visita del negozio locale per controllare la loro selezione di vini. I clienti di oggi scelgono di scoprire i vini pregiati attraverso il proprio smartphone.
Le statistiche sulle campagne digitali del 2019 del Google Analytics Usage Statistics hanno mostrato che circa il 58% dei consumatori ha effettuato l'accesso a siti e-commerce da un laptop e solo il 35% da uno smartphone. Già allora il mobile era la piattaforma principale per raggiungere i consumatori, ma non ne era ancora la principale, soprattutto nel settore del vino. Nonostante le cose non siano cambiate radicalmente, è in atto la “mobilitazione del vino”. È stato un viaggio lento ma costante, e oggi gli smartphone rappresentano il numero uno per acquistare online vini di qualità. Il 60% dei clienti ora acquista tramite dispositivo mobile, quindi i portatili sono passati al secondo posto. Quindi, cosa significa questo per i venditori di vino? I clienti di smartphone sono sempre in movimento e tendono ad avere tempi di attenzione sempre più brevi. Mentre i clienti usando portatili trascorrono in media più di 2 minuti e 22 secondi nel nostro e-shop, gli utenti usando smartphone ci trascorrono solo 1 minuto e 24 secondi. Ciò significa che abbiamo il 40% di tempo in meno per vendere.
NUOVO MONDO NUOVE COMPETENZE
Per decenni, se non secoli, il commercio del vino si è appoggiaot su alcune competenze chiave. Ciò includeva gli acquirenti di vino, il personale della logistica e del magazzino e gli assistenti nel negozio. Ma nel 2022 (ed in poi), il successo e la redditività del commercio del vino saranno determinati da quanto bene saranno effettuate le operazioni nel mondo digitale.
Questo nuovo business del vino richiede nuove competenze digitali:
• Creazione di contenuti: per ottenere le migliori posizioni in Google, gli e-commerce devono creare molti contenuti unici e utili.
• Marketing digitale: un mix di SEO, ricerca e pubblicità.
• Gestione di social media, blog e influencer: la pubblicità digitale di oggi è molto più di semplici banner colorati e posizionamenti di ricerca. C'è anche bisogno di personale che possa produrre contenuti e contattare blogger e influencer su piattaforme social come Facebook, Instagram, YouTube e persino TikTok.
• Gestione del prodotto e sviluppo di software: sono necessari team che garantiscano il rapido funzionamento dell'e-shop e la facilità dell’acquisto.
NUOVI CONSUMATORI, NUOVE REGOLE
Queste tendenze puntano tutte verso le giovani generazioni. Questi clienti prestano un'attenzione fugace a un sito Web o a un prodotto, non sono legati ai vecchi idoli, ma prestano ancora più attenzione alle opinioni dei clienti e degli attori influenti sulle piattaforme social.
Le competenze digitali come la creazione di contenuti, la progettazione grafica e lo sviluppo di software sono fondamentali per catturare questi preziosi consumatori. La misura in cui l'azienda può implementarli determinerà il successo nel futuro.
Comments